Organizarea casei: sfaturi utile pentru a economisi spatiul

living idei depozitare

living idei depozitare

Spatiul… in orice  locuinta este insuficient. Chiar daca ne mutam dintr-o garsoniera intr-un apartament cu trei camere sau ne vindem masina pentru un SUV, tot nu avem spatiu suficient. De-a lungul timpului se aduna in casa noastra foarte multe lucruri: fie le cumparam, le primim sau le imprumutam, numeroasele obiecte ajung sa ne invadeze cu totul. Pentru ca locuiesc intr-o garsoniera, va dati seama cum a trebuit sa profit eu de fiecare coltisor in parte. Pe langa cateva sfaturi utile si simple care sa va ajute sa economisiti spatiul din casa voastra, va voi arata cum mi-am organizat eu casa, incat sa nu ajung sa „inot” printre haine.


Creeaza o arhiva!
Biblioteca
este obiectul de mobilier care ne permite sa stocam cele mai multe lucruri: de la colectii intregi de carti, reviste (destinatie pentru a fost creata initial) pana la fotografii, albume, bibelouri, seturi de vesela sau diverse colectii de scoici, pietre, bani, medalii etc.  Si, se aduna, se aduna …pana cand ajunge sa iti ia o zi intreaga ca sa stergi praful in biblioteca si alte doua saptamani ca sa cauti un obiect pierdut.

Personal, am o regula dupa care ma ghidez cand vine vorba de organizarea dulapurilor (inclusiv a celor de haine): Daca a trecut un an si nu am folosit niciodata obiectul respectiv, atunci trebuie arhivat. Daca au trecut doi ani, trebuie aruncat! Adica, am rezervat un sertar special pentru a depozita toate obiectele cumparate sau primite care nu mi-au folosit timp de un an. Aceeasi regula o aplic si cand observ ca nu mai am loc in sifonier. Scot toate hainele si incep sa sortez hainele pe care nu le-am purtat 1 an de zile. Mi s-a intamplat sa nu pot renunta la anumite piese de imbracaminte, chiar daca trecuse un an de zile. Mi-am zis: „Cu siguranta anul viitor le voi purta” dar, nu a fost asa. Am constatat, mai apoi, ca au trecut 2-3 ani si le tot mutam de colo-colo.

 

Cosuri, cutii decorative
Cosurile si cutiile decorative pot fi folosite in amenajarea oricarei case, indiferent daca aceasta are un stil contemporan, traditional, obisnuit sau formal. Ele sunt extrem de utile pentru a stoca o varietate de obiecte, de la alimente pana la produse de curatenie. Nu trebuie sa le cumperi neaparat de la magazin. Cand primesti un cadou intr-un cosulet sau intr-o cutie frumoasa, inainte sa o arunci gandeste-te daca poti depozita ceva in ea. In cutii mici, eu depozitez monede, nasturi, cercei mici, agrafe de par, brose ceasuri etc.

De exemplu, cosul meu pentru dulciuri l-am primit de Craciun de la firma in cadrul careia sunt angajata. Initial, nu doream sa-l pastrez pentru ca ma gandeam ca-mi va ocupa spatiu in casa inutil. Insa, mai apoi am constatat ca masuta era plina intotdeauna cu ciocolata, biscuiti, bomboane, alune etc si mi-a venit ideea sa le asez pe toate in cos.

cos dulciuri

cos dulciuri

 

Cutiile de depozitare de diferite marimi si culori le-am achizitionat de la Ikea si sunt foarte multumita de ele. Cu ajutorul lor, am reusit sa ,,ascund” foarte multe: de la carti de dimensiuni mai mici, Cd-uri, facturi, aparat de fotografiat, iPod, cosmetice pana la accesorii si piese de vestimentatie.

cutii depozitare ikea

cutii ikea

 

dulap etajat

Dulap structurat


Dulapul este locul in care se face foarte usor dezordine. Pentru mine este suficient sa nu am starea necesara intr-o dimineata cand plec la serviciu si pot scoate toate hainele. Probabil nu sunt singura in aceasta situatie. Un dulap structurat va ajuta sa economisiti foarte mult spatiu in casa. Pantofi, genti, tricouri, pantaloni, blugi, fuste, rochii, palarii, cravate sunt doar cateva dintre obiectele de vestimentatie pe care le utilizam zilnic. Cu totii avem mai multe piese din fiecare categorie si din acest motiv, utilizarea lor zi cu zi, ne-ar face viata un calvar daca nu ar fi asezate intr-un dulap pe sectiuni. Inainte sa mergi la cumparaturi, tine cont de hainele pe care le porti de obicei. Daca esti o persoana care adopta un stil casual sport, evident ar trebui sa te orientezi spre dulapuri cu multe etajere. In astfel de dulapuri poti aseza, impaturite, tricourile, bluzele de trening, blugii etc.

Daca lucrezi intr-un mediu office, cumpara-ti un dulap cu bare suspendate care iti da posibilitatea sa asezi camasile, pantalonii, fustele fara sa le sifonezi.  Daca luati decizia corecta, tu si hainele tale veti fi mult mai fericiti.

Hol ordonat

Holul este prima camera in care intra musafirii si primul loc din care se poate vedea dezordinea din casa. In special daca avem o familie numeroasa, este mai greu sa mentinem toate obiectele ordonate. In general mobilierul de hol este de mici dimensiuni sau de multe ori inexistent (un simplu cuier). Ca sa mentineti, mai usor, ordinea, pastrati intotdeauna doar obiectele si hainele pe care le utilizati in acel sezon, dar si acestea pe rand. Asadar nu inghesuiti in dulapul de pe hol (mai ales in cuier) geaca, haina groasa si paltonul pentru ca le purtati pe toate cand e vreme rece. Iata cateva idei de mobilier hol pentru spatii restranse:

Daca dimensiunea holului nu va permite sa asezati un mobilier, va puteti monta un cuier de perete simplu sau un raft si asezati o masuta mica pe care sa asezati accesoriile.

Eu am ales pentru hol, un dulap tip soldat, bine structurat astfel incat sa am loc atat pentru geci, sacouri cat si pentru incaltaminte sau alte accesorii. As fi putut sa maresc dimensiunea holului desfiintand debaraua, insa am renuntat la idee deoarece am spart balconul si as fi ramas fara spatiu de depozitare.

dulap soldat

 

Produsele alimentare corect depozitate
Toata lumea viseaza la o bucatarie mare cu mult spatiu pentru depozitarea alimentelor si asezarea veselei. O solutie cheie pentru a economisi spatiul din dulapuri o reprezinta cutiile si caserolele in care stocam cerealele, pastele fainoase, zaharul, faina, cafeaua si ceaiul. Iata cate produse pot intra intr-un dulap daca acestea ar fi depozitate in cutii speciale.

cutii depozitare

 

De asemenea, cosurile pentru fructe si legume sunt o solutie extraordinara de a economisi spatiul din bucatarie.

cos fructe

(sursa foto: suewitty.com, mileskimball.com, buildingguide.co.nz, ariannabelle.com, interiordesigning.net, shelterness.com)

Categorii: Living | Etichete: , , , , , | Lasă un comentariu

Navigare în articol

Lasă un comentariu

Creează gratuit un site web sau un blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.